1. Draga braćo i sestre, okupljeni oko Majke Marije – Gospe od Zdravlja na Dobrom, nosimo u srcu Majci svoje zahvale i molitve. U njima donosimo svoje životne radosti i poteškoće, odnose u braku i obitelji, svojoj i svojih najbližih - sinova, kćeri, unukâ… Osobito nam je stalo do naše bračne sreće i obiteljske radosti, a sve je to danas krhko, osjetljivo i izloženo mnogim poteškoćama.

Nikakvo čudo da su brak i obitelj česta tema raznih anketa i analiza. Nažalost u njima se više govori o problemima nego o rješenjima. Nastoji se osvijetliti realnost braka i obitelji sa različitih gledišta: demografskog, ekonomskog, kulturološkog, političkog, zakonodavnog i dakako s teološko-moralnog gledišta. Svjedoci smo da se broj sklopljenih brakova smanjuje, a dob stupanja u brak povećava. U pozadini toga nisu samo ekonomski čimbenici, nego je riječ o jednom složenijem mozaiku. Posložiti sve kamenčiće tog složenog mozaika, prije svega, potrebno je da se svi mi u društvu odgovorno posložimo – dogovorimo te iza toga stanemo s osobnim i zajedničkim uvjerenjem da su pozitivni pomaci mogući. Da, stalo nam je do zdravlja u braku i obitelji, često daleko više od vlastitog zdravlja. Zato na blagdan Gospe od Zdravlje dolazimo Majci Mariji sa svojim molitvama koja je zajedno s Isusom prisutna na početku jednog bračnog i obiteljskog zajedništva.

2. Slušajući evanđelje o svadbi u Kani, pitamo se, je li Isus razumio naše stanje i je li započeo svoje djelovanje na pravi način. Zašto on pored tolikih bolesnika, siromaha, slijepih i pored tolikih nevolja i bijeda, započinje svoje djelovanje pretvorbom vode i u vino? Pitanje je koliko mi njega razumijemo?

Svojim prvim čudesnim znamenjem Isus otkriva što je Bogu najvažnije: naša radost! Da, radost braka i obitelji.

Voda - simbol naših poteškoća, nevolja, siromaštva, postaje vino – simbol radosti. Tako, Kana nije samo prvo čudesno znamenje nego svojim smislom i porukom osvjetljava čitavo Isusovo djelovanje. U pozadini svega jest naša sreća, naša radost, koja nam dolazi od Onoga koji je došao radi nas i radi našega spasenja – Isusa Krista. Sam Isus to nam reče: „Ja dođoh da život imaju, u izobilju da ga imaju“ (Iv 10, 10). Došao je k nama „da njegova radost bude u nama i da naša radost bude potpuna“ (Iv 15, 11).

3. Zato Isus vodu - simbol naših raznih ugroženosti, nedostatka radosti, a kaže se voda mi je do grla došla, pretvara u vino – novu kvalitetu života. Ivanovo evanđelje sveti Oci vide kao duhovno, dublje evanđelje čudesnih znakova koji nas usmjeruju prema nečem – Nekom drugom. Tako, pretvorba vode u vino, najbolje vino na kraju, čudesni je znak koji nas upućuje na onu konačnu pretvorbu našega zemaljskog života u novost uskrsnoga jutra. To je poslanje, volja i želja Zaručnika koji je neprimjetno prisutan i djelatan na svadbi u Kani.
A tko je taj Zaručnik? Kao što su voda i vino simboli usmjereni prema višoj stvarnosti, tako su ovdje zaručnik i zaručnica simboli koji nas usmjeruju prema Kristu Zaručniku i njegovoj Crkvi. U tom duhu sveti Pavao će reći: „Muževi, ljubite svoje žene kao što je Krist ljubio Crkvu“ (Ef 5, 25), svoju zaručnicu. Doista, Isus Krist je Zaručnik koji nas ljubi vjernom i iskrenom ljubavlju. Itekako mu je stalo do bračne i obiteljske ljubavi. Ženidba je sakrament – znak Kristove izvorne i temeljne ljubavi prema svojoj zaručnici Crkvi, i još šire prema svemu ljudskom rodu. Zato je na svakoj našoj svadbi Krist prisutan s Majkom Marijom koja je po njemu i naša duhovna Majka.

4. Ljubav Krista Zaručnika je izvor i temelj, radost i sreća, mjera i kriterij, ostvarenje i punina čovjekova života, kako osobnog tako i bračnog i obiteljskog zajedništva. Sin Božji postao je čovjek, rodio se u okolnostima siromaštva, ali u najuzvišenijem mjestu i u najvećem bogatstvu na zemlji - obitelji. Neizmjerno je dostojanstvo braka i obitelji. Brak je sakrament - vidljivi zemaljski znak Božje ljubavi, a obiteljsko zajedništvo, lice u kojem se odražava zajedništvo božanskog Trojstva.
„Misterij čovjeka postaje doista jasan jedino u misteriju utjelovljene Riječi“ (GS 22), u kojoj i po kojoj je čovjek programiran i obdaren za ljubav prema Bogu i bližnjima, što prije svega dolazi do izražaja u bračnom i obiteljskom zajedništvu.

5. Ima jedna zgoda o rabinu i bogatoj rimskoj matroni. Bogata i ohola Rimljanka želeći poniziti zarobljenog rabina i izrugati se njegovom Bogu Jahvi, reče: Ako je Jahve stvorio svijet u šest dana, što on od tada do sada radi? Odmara se, je li? Ne, reče on, već i dalje trajno radi. A što radi? Upita ga. Od tada, pa nadalje, Blagoslovljeni samo povezuje bračna zajedništva, odgovori rabin. I to mi je neki posao? Da mu pokaže kako je to smiješan i nikakav posao, sazva svoje robove i ropkinje, te svakome učas dodjeli bračnog druga. Nakon malo vremena, počeli su joj dolaziti i dosađivati s molbama - ja ne bih ovoga, ja ne bih ovu, ovaj je ovakav, ona je onakva… tako da su joj danima dodijavali. Dozva rabina i reče mu: Ne zavidim tvome Bogu, doista težak posao radi.

6. Draga braćo, supruzi i sestre supruge, Božji ste dar i darovani ste jedno drugom. I vas je u vaš brak vodila, dovela i jedno drugom darovala nevidljiva ruka ljubavi Božje. Darovalo vas je jedno drugom, kako biste u međusobnoj sličnosti i različitosti, spola i roda, u ljubavi otkrili i živjeli ljepotu i blagoslov bračnog i obiteljskog zajedništva, i kako bi se mogli životu radovati i zajedno Boga slaviti. Slaviti i zahvaljivati za darovanost bračnoga druga, za djecu vašu koju vam je Gospodin darovao kao plod vaše ljubavi; zahvaljivati Bogu za obiteljsko zajedništvo u kojem svakodnevno s pažnjom i ljubavlju pratite svoju djecu; slaviti i zahvaljivati za dar majčinstva i očinstva koje vam je Gospodin podario i povjerio. Oče, majko, vi ste blagoslovljeni dar svome daru – djeci svojoj. I djeca vaša vide vas kao darovanost, jer mi ne biramo ni roditelje ni obitelj u kojoj ćemo se roditi. Naši roditelji i obitelj su nam darovani.
Dragi roditelji, svjesni ste da djeca koja su vam darovana nisu vaše vlasništvo i vaš izum, nego čudesni Božji dar koji vas uzvisuje i povezuje s tajnom života. Svaki novi život slika je Božja i svojevrsni novi „gorući grm“ pred kojim trebamo izuti obuću i prići sa strahopoštovanjem, jer se u svakom novom daru života skriva i objavljuje Božja prisutnost. S istim strahopoštovanjem stojimo pred svadbom, svakim novim bračnim savezom ljubavi, jer je slika Božja, jer je „gorući grm“, jer je objava Božje ljubavi među nama.

7. Doista, bračno i obiteljsko zajedništvo ozračeno je otajstvenom Božjom ljubavlju. Njegova se ljubav ne troši nego se umnaža, ne umara se nego osvježava, ne stari nego se pomlađuje.
Ali, dragi vjernici, i zloduh je zainteresiran itekako za bračni i obiteljski život. Navraća tu i bez poziva. Igra na kartu naše krhkosti, ograničenosti i grešnosti. Upravo ovo što je za Boga i za nas dobro i najvrijednije, brak i obitelj, obiteljsko i bračno zajedništvo, on pokušava pretvoriti naše vino u vodu. Za vjernu i nerazrješivu ljubav on ima svoje rješenje – razrješenje, rastavu. Samo ime njegovo upravo to znači: dia-bolos, onaj koji dijeli - rastavlja. Njegova zakulisna igra i pomoć je u tome da nas uvjeri kako nam nema pomoći. A sve moguće krize i poteškoće, mogle su imati, i imaju posve drugo rješenje. Umjesto spremnosti da napunimo posude vodom do vrha, odgovorno učinimo ono što je moguće, diabolos nas želi dovesti do toga da razbijemo i same posude. A svaka voda, i najdublja i najmutnija, mogla je postati dobro vino. Mogli smo postati zreliji, odrasliji, životno bogatiji, zdraviji i radosniji.

8. I vi ste, braćo i sestre, pripremajući se za slavlje vašeg bračnog i obiteljskog zajedništva, među tolikim uzvanicima na vašu svadbu, pozvali i Isusa i Majku Mariju. Štoviše, vi osobno sa svojom rodbinom, prijateljima i uzvanicima svečano ste ih zamolili da blagoslove vaš bračni savez i vaše obiteljsko zajedništvo. Nije vam bila toliko važna crkva kao prostor, koliko osobni susret i poziv Isusu i Mariji da se trajno nastane u vašem zajedništvu. Svojom molitvom svakodnevno razgovarate s njima, a naročito na nedjeljnom euharistijskom slavlju, izvoru i temelju svake pretvorbe, gdje crpite svijetlo i ohrabrenje za vaše svakodnevno pretvaranje vode u vino životne radosti. Blago i bogatstvo bračnog i obiteljskog zajedništva nosivi je temelj budućnosti našega naroda i društva.

Majko Marijo, Gospe od Zdravlja, počuj naše molitve za sve obitelji a osobito za mlade bračne parove. Pomozi nam da uz svakodnevne brige za materijalna dobra ne zaboravimo duhovno zdravlje obiteljskog zajedništva. Majko Marijo u našim poteškoćama podsjećaj nas na riječi svoga Sina: „Napunite posude vodom do vrha“(usp. Iv 2, 7), kako bi se i u našem domu događalo čudesno i radosno znamenje Kane Galilejske.

Ostale vijesti iz ove kategorije
  • Prev
Splitsko-makarski nadbiskup i metropolit mons. Zdenko Križić predvodio je obrede Vazmenoga bdjenja, 30. ožujka, u ...
U jutro Velikog četvrtka, 28. ožujka, splitsko-makarski nadbiskup i metropolit mons. Zdenko Križić predvodio je misu ...
Splitsko-makarski nadbiskup i metropolit mons. Zdenko Križić predvodio je Misu Večere Gospodnje na Veliki četvrtak, 28. ...
Splitsko-makarski nadbiskup i metropolit mons. Zdenko Križić predvodio je euharistijsko slavlje na Veliku srijedu, 27. ...
Čestitku za Uskrs 2024. splitsko-makarskog nadbiskupa Zdenka Križića prenosimo u cijelosti.
Župa sv. Luke u Otoku obilježila je 80. obljetnicu krvavog pokolja u Otoku i podkamešničkim selima, iz tragičnih dana ...
Na Cvjetnicu - Nedjelju Muke Gospodnje 24. ožujka, koja uvodi u Veliki tjedan i pripremu za najveći kršćanski blagdan ...
Splitsko-makarski nadbiskup Zdenko Križić, u nedjelju 17. ožujka, tijekom svečanog misnoga slavlja blagoslovio je novi ...