Međubiskupijski stručni skup za vjeroučitelje pripravnike i njihove mentore
U suorganizaciji Katehetskog ureda Splitsko-makarske nadbiskupije i splitske podružnice Agencije za odgoj i obrazovanje, u subotu 4. listopada 2024. godine održan je međubiskupijski stručni skup za vjeroučitelje pripravnike i njihove mentore s područja pet južnih biskupija, na temu Stručno-metodička priprema za polaganje stručnog ispita.
Stručni skup održan je na Katoličkom bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Splitu, a u radu skupa sudjelovalo je četrdesetak vjeroučitelja Splitsko-makarske i Zadarske nadbiskupije te Šibenske, Hvarske i Dubrovačke biskupije. Cilj ovog stručnog skupa bio je upoznati vjeroučitelje pripravnike i njihove mentore s načinom ostvarivanja pripravničkog staža i polaganjem stručnog ispita iz vjeronauka. Nakon zajedničke molitve koju je predmolio don Ivan Zovko, vjeroučitelj u Osnovnoj školi Blatine-Škrape i u Osnovnoj školi Split 3, prof. dr. sc. Jadranka Garmaz, predstojnica Katehetskog ureda Splitsko-makarske nadbiskupije, pozdravila je u sudionike stručnog skupa ime organizatora i kratko uvela u radni dio skupa.
Potom je održala prvo predavanje na temu Duhovno-vjernički i profesionalni identitet vjeroučitelja u kojem je podsjetila vjeroučitelje da je školski vjeronauk samo jedan od oblika katehetskog poslanja Crkve. Istaknula je važnost formacije kateheta prema smjernicama Direktorija za katehezu, s osobitim naglaskom na ulogu i poslanje vjeroučitelja kao svjedoka nade. Potom je prezentirala kalendar rada Katehetskog ureda Splitsko-makarske nadbiskupije te pozvala sve prisutne da aktivno sudjeluju u evangelizacijskim projektima nadležnih katehetskih ureda i mjesne Crkve.
Drugo predavanje pod nazivom Ostvarivanje pripravničkog staža vjeroučitelja i polaganje stručnog ispita održala je dr. sc. Sabina Marunčić, viša savjetnica za vjeronauk Agencije za odgoj i obrazovanje u kojem je upoznala vjeroučitelje pripravnike i njihove mentore s programom pripravničkog staža, njihovim pravima i obvezama tijekom stažiranja te s postupkom polaganja stručnog ispita. Potaknula je sve prisutne na ustrajan i marljiv rad, svakodnevno pripremanje nastave, prihvaćanje svih obveza koje donosi vjeroučiteljski poziv te trajno stručno usavršavanje na svim područjima života i rada vjeroučitelja: općeljudskom, duhovno-vjerničkom, teološkom, didaktičko-metodičkom i psiho-pedagoškom.
Nakon pauze održana je interaktivna radionica na temu Planiranje i izvođenje vjeronaučne nastave koju su vodile Mirjana Đula, prof., vjeroučiteljica mentorica u Osnovnoj školi Ivana Lovrića u Sinju i Julijana Hrvoić, prof., vjeroučiteljica savjetnica u Osnovnoj školi Trilj u Trilju. Podsjetivši vjeroučitelje na temeljne oznake kurikularne reforme, posebno su istaknule izradu godišnjeg izvedbenog kurikula i tematskog plana koji se temelje, u prvom redu, na izboru, razradi i ostvarivanju ishoda učenja. Istaknuvši najvažnije elemente u procesu planiranja, od ishoda preko aktivnosti do vrednovanja, pokazale su na konkretnim primjerima kako primijeniti kurikulski krug u različitim etapama nastavnog sata.
Na samom kraju stručnog skupa uslijedila je rasprava tijekom koje su razjašnjena brojna pitanja vjeroučitelja pripravnika vezana uz konkretne svakodnevne situacije u životu škole. Stručni skup završio je evaluacijom skupa i kratkom prigodnom molitvom.