Svetkovina Tijelova u splitskoj prvostolnici

Splitsko-makarski nadbiskup i metropolit mons. Marin Barišić predvodio je svečano euharistijsko slavlje u splitskoj prvostolnici sv. Dujma na Tijelovo – svetkovinu Tijela i Krvi Kristove, u četvrtak 11. lipnja. U koncelebraciji su bili generalni vikar Splitsko-makarske nadbiskupije mons. Miroslav Vidović, pastoralni vikar Splitsko-makarske nadbiskupije mons. Nediljko Ante Ančić, don Tomislav Ćubelić, don Ante Mateljan, don Jure Bjeliš, don Edvard Punda, don Mato Brečić i don Marko Ćubelić, a đakonirali su don Nikola Šakić i don Ivan Odrljin. Slavlje je pjesmom uzveličao Mješoviti prvostolni zbor sv. Dujma pod ravnanjem maestra don Šime Marovića, uz orguljašku pratnju maestra don Ivana Urlića.

„Slavimo svetkovinu Tijelova, svetkovinu otajstva Božje ljubavi očitovane prema nama. Mi ljudi imamo svoje interese i previše smo usmjereni na sebe te je zbog toga Božja ljubav za nas uvijek jedno iznenađenje. Kruh vječnoga života silazi s neba zbog našega spasenja te mi zato u euharistiji kličemo: 'Tajna vjere!'. Doista, riječ je o tajni koju nam Gospodin želi približiti“, rekao je mons. Barišić u uvodnom dijelu homilije.

Tumačeći evanđeoski tekst, nadbiskup Barišić je kazao da „Isus u sinagogi pokušava protumačiti sebe, ali nailazi na ljudska ograničenja koja onemogućavaju razumijevanje svemoći Božje ljubavi“. „On je doista kruh. Rođen je u Betlehemu, a riječ Betlehem znači kuća kruha. On je nebeska mana koja silazi zbog nas i našega spasenja. Gospodin u ljubavi zajedništva, preko kruha i vina koje je na Veliki četvrtak pretvorio u sakrament trajne prisutnosti svoga Tijela i Krvi, postaje naša hrana. Znamo kako čovjek umire bez hrane. Krist je hrana koja je puno važnija od one koja nam je potrebna za biološki život jer sakramentalno postaje jedno s nama. Tako mi ulazimo s Njim u dinamiku ljubavi koja nas vodi sve do njenog izvora“, ustvrdio je.

Govoreći o liturgijskom čitanju iz Pavlove Poslanice Korinćanima (1Kor 10, 16-17), mons. Barišić je kazao da „Pavao Korinćane podučava zajedništvu, približavajući ih tako tajni Kristove sakramentalne prisutnosti“. „U Korintu su postojali poganski hramovi u kojima se prinosilo meso poganskim idolima. Pojedini kršćani su išli u trgovine i kupovali to meso, što je dovelo do razdora u zajednici. Pavao im govori kako idoli ne postoje te da zbog toga smiju kupovati to meso, ali samo ukoliko tako ne sablažnjavaju svoju braću. Pavao ispred slobode stavlja ljubav. Polazeći od toga, podučava Korinćane da je čaša blagoslovna koju blagoslivljaju zajedništvo Krvi Kristove, a kruh koji lome zajedništvo Tijela Kristova. Doista, povezujući se s Njegovim Tijelom i mi postajemo jedno tijelo“, konstatirao je, dodavši da su kršćani pozvani svoj život uskladiti s tom razinom otajstvene Božje ljubavi. „Nije dovoljno samo blagovati i častiti Tijelo Kristovo, nego Ga treba nasljedovati“, nastavio je.

Nadbiskup je poručio i „da je svetkovina Tijelova ustanovljena 1264. godine na razini cijele Crkve kako bi vjernici slavili istinu utjelovljene Ljubavi u otajstvu kruha i vina“. „S Tijelovom su povezane i prve procesije. Nije dovoljno samo iznijeti Gospodina na ulice i trgove, nego ga trebamo susresti u svojoj unutrašnjosti. Povezujući se s Njim vertikalno, postajemo sposobni za horizontalno povezivanje s braćom i sestrama“, pojasnio je.

„Blagovanje Gospodinova Tijela ne smije postati naša navika i obred jer se radi o izvanrednoj božanskoj ljubavi koja je došla radi svih nas. Našim prvopričesnicima treba pojasniti kako je pričest događaj koji nije za pamćenje, nego za življenje. To je događaj koji sve nas hrani tijekom cijeloga života“, zaključio je.

Na kraju bogoslužja uslijedio je svečani ophod do Peristila, a potom je nadbiskup Barišić s Presvetim Oltarskim Sakramentom blagoslovio nazočne vjernike, grad Split i Splitsko-makarsku nadbiskupiju.